Általános szerződési feltételek

1. Az eladó elérhetősége

Cégnév: Detskyeshop s.r.o.
Székhely: Okružní 848/35a, Brünn (Brno), 638 00, Cseh Köztársaság
Statisztikai számjegy: 04345436
Bejegyezve a Brünni Kerületi Bíróságon
Telefon: 00420 32 2028908
E-mail: info@iskolavilag.hu
Kapcsolattartó cím:  Okružní 848/35a, Brno, 638 00
Az üzletek listája: Okružní 848/35a, Brno, 638 00
Nyitvatartási idő: hétfő-péntek 8:00-16:00 óra

2. Tájékoztatás

A tájékoztatás az áruról és az árról kötelező érvényű, kivéve a nyilvánvaló hibát. Az ár mindennemű adót (ÁFA-t) és illetéket tartalmaz, kivéve a szállítási költségeket.

Ha a vásárló ÁFA-fizető, és a fordított áfa-rendszer alapján ÁFA nélkül kívánja megvásárolni az árukat, kérjük, ezt a követelményt előzetesen jelezze a megrendelési jegyzetben az adóazonosító számával együtt. Kérjük, még ne adja le a megrendelést, és várja meg az új fizetési adatok elküldését. Ezt követően az árukról ÁFA nélkül kapja meg a számlát.

A fizetési módokat itt találja.

Annak jóváhagyott tartalmú szerződésnek, amit másképp, mint írásban kötöttek és tartalmilag eltéréseket mutat a valóban megállapodott tartalommal, jogilag nem hatályos.

3. Az áru kézbesítése
Az eladó a vásárlónak teljes árut kézbesít, legkésőbb a megrendelés visszaigazolása után 15 nappal, hacsak egyes áruknál nincs feltüntetve más kézbesítési idő. Ha az áru „raktáron” jelöléssel rendelkezik, azt az eladó legkésőbb két munkanapon belül elküldi. A vásárló köteles az árut átvenni és kifizetni. A vásárlónak ajánlott, hogy az árut az átvétel után mihamarabb ellenőrizze.

Az iratokat az áruhoz, leginkább a ÁFÁ-s számlát az eladó az áruval együtt elküldi a vásárlónak.

Ha a vásárló kérvényezi, akkor az eladó írásban igazolja, hogy milyen mértékben és mennyi ideig tart a kötelezettsége hibás teljesítés esetén és a vásárló milyen módon élhet jogaival.

A kézbesítés ára és módja (tájékoztatás itt)

Ha a vásárló megszegi kötelezettségét és nem veszi át az árut a maximális időn belül a konkrét szállítótól vagy ha a személyes átvételt választja, akkor 14 napon belül, akkor az eladónak jogában áll, miután a vásárlót bizonyíthatóan e-mailben figyelmezteti és új határidőt szab meg az átvételre, az árut megfelelő módon eladni.


4. A rendelés törlése és visszalépés a szerződéstől

Az eladó nem köteles fedezni a megrendelést, ha a vevő által megrendelt áruk már eladásra kerültek a szállítótól (írásban értesítjük a vevőt). Ezek a megrendelések visszatérítés nélkül törölve lesznek.

A vásárló az áru vagy az utolsó tétel átvétele utáni 14 napon belül visszaléphet a szerződéstől, függetlenül az áru átvételének vagy a fizetés módjától. A határidő azért van meghatározva, hogy a vásárlónak kellő ideje legyen megismerkedni az áru jellegével, tulajdonságaival és működésével.

A vásárlónak az áru kézbesítése előtt is bármikor jogában áll visszalépni a szerződéstől.

A vásárló szerződéstől való visszalépése és az áru visszaküldése az eladónak 14 napos határidőben történik. A vásárlónak nem kell megindokolnia, hogy miért lép vissza a szerződéstől. A kommunikáció megkönnyítése érdekében a visszalépésben ajánlott megadni a vásárlás dátumát vagy a számla számát / a számla egyedi azonosítója és bankszámlaszám.
Az árut a vásárlónak teljes egészében kell visszaküldeni (nem utánvételre), az eredeti csomagolásban, csomagolás és termék nem mutathatja ki kopás vagy sérülés jegyeit. A visszaküldéssel járó költségeket a vásárló téríti. Packeta úton tudjak visszaküldeny. A visszaküldésért a vásárló 1350 Ft-ot fizet. Ezzel az összeggel csökkentve lesz a visszaküldött áru visszafizetett ára.

Az árut Packeta bármely fiókjába küldheti nekünk. A küldéshez jelszóra lesz szüksége, amelyet a info@iskolavilag.hu címre küldött kérés alapján értesíteni fogjuk. Ezt követően már csak el kell vinnie a megfelelően becsomagolt árut Csomagküldő választott fiókjába, és be kell jelentenie ezt a jelszót. Ott kinyomtatják a címkét és automatikusan elküldik az árut a címünkre.

Az e-mailben kérjük, tüntesse fel a megrendelés számát, reklamációról vagy áruvisszaküldésről van szó, és milyen áruról van szó. Ön nem fizet a helyszínen semmit, a visszaküldött áruért levonjuk (1.350 Ft.) a pénzből. Árujavítás vagy jogosulatlan reklamáció esetén ezt az összeget a számlánkra követeljük.

Ha a vásárló visszalépő a vételi szerződéstől, akkor az eladó nem köteles a már beérkezett pénzt a vásárlónak hamarabb kifizetni, minthogy visszaadja az árut vagy bizonylatot mutat fel az áru visszaküldéséről.

Az eladó csak bankszámlára utalja vissza a pénzt (semmilyen más mód nem lehetséges).

Ha a visszaküldött áru a vásárló kötelezettségmulasztása miatt sérült, akkor az eladó jogosan követelheti az értékcsökkenés árát, amit a visszafizetett összegből leszámolhat.

Kivételek: A szerződéstől való visszalépés joga nem vonatkozik azokra a termékekre, melyek ki lettek véve a zárt csomagolásból és higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni őket; azoknál a termékeknél, melyek a fogyasztó kívánsága szerint voltak alakítva vagy megrendelésre készültek; hang- és képfelvételeknél, ha a vásárló megsérti az eredeti csomagolást.


5. Jogok és kötelezettségek a hibás teljesítéskor

Minőség az átvételkor

Ha az átvett árunak hiányosságai vannak (pl.: ha nem rendelkezik a leegyezett vagy jogosultan elvárt tulajdonságokkal, ha nem használható az általános vagy megegyezett célokra, nem teljes, a mennyisége, mérete, súlya vagy a minősége nem felel meg a törvény által előírtaknak, a szerződéses vagy előszerződéses paramétereknek), a terméknek olyan meghibásodásai vannak, melyekért az eladó nem felel.

A vásárló az eladónál a termék átvétele után két évig kérheti a hiba ingyenes elhárítását vagy árkedvezményt; ha az nem aránytalan a hiba jellegével (főleg, ha a hibát nem lehet haladéktalanul elhárítani), kérheti egy új, hibátlan termék kiszállítását vagy új, hibátlan alkatrészeket, ha a hiba csak alkatrészeket érint.

Ha az áru megjavítása vagy cseréje nem lehetséges, akkor a szerződéstől visszalépés alapján a vásárló visszakérheti a teljes vételárat.

Az áru átvételétől számított hat hónap alatt feltételezhető, hogy a hiba már az áru átvételekor is meg volt.

Az eladó nem köteles eleget tenni a vásárló igényének, ha bizonyítani tudja, hogy a vásárló a termék átvétele előtt tudott a hibáról vagy azt ő okozta.

Az árusított használt áru esetében az eladó nem felel az addigi használat során keletkezett hibákért és elhasználódásért. Az alacsonyabb áron árusított termékek esetében az eladó nem felel azokért a hibákért, melyek miatt csökkentve lett az ár. Ezekben az esetekben a vásárló az áru cseréje helyett a megfelelő árkedvezményre jogosult.

Hibákból eredő törvényes jogok

Az eladó az áru átvétele után 24 hónapig felel a meghibásodásokért vagy a reklámban, a csomagoláson vagy a használati utasításban feltüntetett használati ideig.

Ez alatt az idő alatt a vásárló élhet reklamációs jogával és saját választása szerint kérheti meghibásodás orvoslását, ami a szerződés alapmegszegését jelenti (függetlenül attól, hogy a hiba elhárítható-e vagy sem).

• a hiba elhárítása új, hibamentes termék kézbesítésével vagy a hiányzó rész kézbesítésével;
• a hiba ingyenes megjavításával;
• megfelelő árkedvezménnyel vagy
• a vételár visszafizetésével a szerződéstől való visszalépés alapján.

Lényeges a szerződésszegés is, amiről az a fél, aki megszegi a szerződést tudta vagy tudnia kellett volna, hogy a másik fél nem kötötte volna meg azt, hogy a szerződésszegést feltételezte volna.

Annál a hibánál, ami nem jelen lényeges szerződésszegést (függetlenül attól, hogy a hiba elhárítható-e vagy sem), a vásárlónak jogában áll kérni a hiba elhárítását vagy kedvezményt kérni a vételárból.

Ha az elhárított hiba ismételten megmutatkozik (harmadik reklamáció ugyanazért a meghibásodásért vagy negyedi egy másfajta hiba miatt) vagy az árunak több hibája is van (legalább egyszerre három), a vásárlónak jogában áll kedvezményt kérni a vételárra, az áru cseréjét kérni vagy visszalépni a szerződéstől.

Az eladó nem felel a használatból eredő elhasználódásért vagy azokért a hibákért, melyek azáltal keletkeztek, hogy a vásárló nem tartotta be a használati utasítást.

6. A reklamáció intézése

A vásárló a reklamáció köteles az eladónál vagy javításra jogosult személynél intézni, mégpedig meghibásodás észlelése után haladéktalanul. A reklamációt intézheti írásban vagy elektronikus formában, fel kell azonban tüntetnie az elérhetőségét, a hiba leírását és a reklamáció intézésének módját. A beérkezett reklamációs kérvény alapján az eladó biztosítja a reklamált termék átvételét a vásárlótól.

A vásárló kötelesen az eladót tájékoztatni arról, hogy a hiba jelentésekor melyik jogával élt, vagy késedelem nélkül a hiba jelentése után. A választás megváltoztatása az értesítés után az eladó beleegyezése nélkül csak akkor történhet meg, ha a vásárló a hiba megjavítását kérte, amiről azonban kiderül, hogy elháríthatatlan.

Ha a vásárló nem él jogával a megalapozott szerződésszegés okán időben, akkor olyan jogai vannak, mint a nem megalapozott szerződésszegés esetén.

A vásárló köteles igazolni az áru megvásárlását (legjobb a vásárlást igazoló számla). A reklamáció indítványozására a határidő az áru átadásától/kézbesítésétől fut vagy a javítás helyére érkezéstől. Az árunak a szállításhoz megfelelően be kell lennie csomagolva, hogy ne károsodjon, ezen kívül tisztának és teljesen kell lennie.

A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását, az eladó haladéktalanul elvégzi, legkésőbb azonbon 30 napon belül, hacsak a vásárlóval írásban nem egyezik meg hosszabb határidőben. A határidő letelte után a vásárlónak ugyanolyan jogai vannak, mint a megalapozott szerződésszegéskor.

A jótállási idő a reklamáció benyújtásától a reklamáció elintézéséig meghosszabbodik, vagy addig, amikor a vásárlónak át kell vennie a terméket. Ha árucsere vagy a termék egy részének cseréjére kerül sor, abban az esetben az eladó kötelezettsége éppen olyan, mintha új áruról vagy az áru részéről lenne szó.

Az eladó vállalja, hogy a reklamáció elintézéséről a vásárlót annak kérése alapján e-mailben vagy sms-ben tájékoztatni fogja.

Ha a vevő követelése jogos, akkor jár neki a költségek kompenzálása. Jogosulatlan reklamáció esetén a szállítási költséget a vevőt terheli.

7. A személyi adatok védelme

A vásárló beleegyezik, hogy az általa megadott személyi adatait az eladó feldolgozza és a személyi adatokról szóló törvény értelmében megőrizze (a Cseh Köztársaság Törvénytárának 101/2000-es törvénye)annak érdekében, hogy teljesíteni tudja a szerződés tárgyát. A vásárló jogában áll, hogy tájékoztatva legyen arról, hogy milyen adatokat tart róla nyilván az eladó, a vásárlónak jogában áll ezeket az adatokat megváltoztatni, esetleg írásban kifejezheti bele nem egyezését az adatai feldolgozására. A személyi adatok védelmét a Cseh Köztársaság Személyi adatok Hivatala felügyeli.

A vásárló értesítheti az eladót, hogy nem kéri tovább kézbesíteni az üzleti ajánlatait e-mailben, melyet a szerződésteljesítés érdekében adott meg. Az ajánlatokról való leiratkozás nem jár költségekkel.

8. Vitás kérdések rendezése

Az eladó és a vásárló közti általános vitás kérdéseket általános bíróságok oldják.

A vásárló, aki a fogyasztó, a Cseh Köztársaság Törvénykönyvének 634/1992-es sz., fogyasztóvédelemről szóló érvényes törvénye alapján jogosult a peren kívüli megegyezésre a fogyasztói jogvitákban, melyekre a vételi szerződés vagy a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés jogosítja fel. A szervezet, mely a peren kívüli megegyezést jogosult megoldani a Cseh Kereskedelmi Kamara. Bővebb tájékoztatás a http://www.coi.cz/ honlapon kaphatnak.

A peren kívüli megegyezés kizárólag a fogyasztó kezdeményezésére kezdődhet meg, és csak abban az esetben, ha a vitát nem sikerült közvetlenül az eladóval megoldani. A javaslatot a legkésőbb a 1 éven belül nyújthatja be a fogyasztó, miután először élt a jogával az eladónál, ami a vita tárgya.

A fogyasztónak jogában áll megkezdeni a peren kívüli megegyezést online, az ODR platform használatával, ami au ec.europa.eu/consumers/odr/ honlapon érhető el.

A vásárló továbbá fogyasztói jogaival kapcsolatban tanácsot kérhet a cseh dTest, közhasznú társaságtól a www.dtest.cz/poradna honlapon vagy a +420 299 149 009-es telefonszámon.

A Cseh Köztársaság Törvénytárának 634/1992-es sz., fogyasztóvédelemről szóló törvényének betartását a Cseh Kereskedelmi Kamara felügyeli.

9. Egyéb
Ezen üzleti feltételek szerint a vásárló az a fogyasztó, aki az eladóval ellentétben a szerződéskötéskor és a szerződés teljesítésekor nem vállalkozási tevékenysége vagy foglalkozásának végzése keretében tárgyal.

Ezen üzleti feltételek szerint az eladó az a vállalkozó, aki a vásárlóval ellentétben a szerződéskötéskor és a szerződés teljesítésekor vállalkozási tevékenységén vagy foglalkozásának végzése keretében tárgyal.

Az itt fel nem tüntetett kérdésekben a Cseh Köztársaság 89/2012-es sz. Polgári Törvénykönyve, továbbá a 634/1992-es sz., a fogyasztóvédelemről szóló törvénye és további jogi előírások és módosítások a mérvadók.

A szerződés és a vele kapcsolatos kérdéseket a cseh jog szabályozza.

Az üzleti feltételek változtatása csak mindkét fél beleegyezésével és írásban történhetnek meg.

Ezek az üzleti feltételek 2018. december 1-jétől hatályosak.

Hogyan válasszunk iskolatáskát? Olvassa el útmutatónkat.

Licenc termékek

Legfrissebb híreink

24.10.

Gyerek kulacs iskolába: Hogyan válasszuk ki a megfelelőt?

Hogyan válasszuk ki a megfelelő palackot az iskolába, hogy a gyerekek kedveljék, egészségvédő anyagból készüljön és ne szivárogjon?Melyik anyag ökológiai? Mely gyártók rendelkeznek pótalkatrészekkel? Hogyan kell megfelelően tisztítani?

12.10.

Halloween dekoráció, smink és kézművesség gyerekeknek

Ötletek kísérteties szórakozáshoz – inspiráció a halloweeni arcfestéshez, dekorációk készítéséhez önkeményedő agyagból, dekorációk partikhoz és hirdetőtáblákhoz.

14.08.

Mibe csomagoljunk egy snacket?

Tippek az iskolai uzsonnás dobozokhoz kicsiknek és nagyobbaknak.Kicsi, nagy, fix vagy mozgatható válaszfalat szeretne? Vagy organikus? Nem műanyagból? Összecsukható és textil? Ha műanyag - melyik és mire kell figyelni?

MenuX

InformaceX